دوشنبه 28 اردیبهشت 1394  01:07 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Osteoporosis, jawbones and periodontal disease
عنوان فارسی مقاله: پوکی استخوان، استخوان های فک ، بیماری های پریودنتال.
دسته: دندانپزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
ارتباط پوکی استخوان (استئوپروزیس) و اختلالات استخوان های فک موضوع قابل بحثی است. پوکی استخوان و بیماری های پریودنتال هر دو نوعی بیماری تحلیل استخوان هستند. به عنوان یک فرضیه، پوکی استخوان عامل خطر برای پیشرفت بیماری پریودنتال است و بالعکس، بیماری پریودنتال می تواند زمینه ابتلا به استئوپروز باشد. 
‏مدل های فرضی در توضیح این ارتباط وجود دارد: تصور می شود کاهش تراکم توده استخوانی ناشی از پوکی استخوان ممکن است تحلیل استخوان آلوئول ناشی از پریودنتیت را تسریع کند و در نتیجه تهاجم باکتری های پریودنتال را تسهیل نماید. باکتری های مهاجم می توانند بطور مستقیم با آزاد سازی انواع توکسین و بطور غیرمستقیم با ترثسح واسطه های التهابی موجب تغییر در هموستاز طبیعی بافت استخوان، افزایش فعالیت استئوکلاست ها و کاهش موضعی و سیستمیک تراکم استخوان شوند. مطالعاتی که به بررسی ارتباط بین این دو وضعیت پرداخته اند، بدلیل تفاوت در روس مطالعه، حجم نمونه و شاخص های مورد استفاده نتایج متناقضی را نشان داده اند. در مقاله حاضر به بررسی مروری مطالعاتی که ارتباط پوکی استخوان با اختلالات دهان از جمله تحلیل استخوان فک، بیماری های پریودنتال و از دست دادن دندان را مورد بررسی قرار داده اند، پرداخته شده است. 
‏برای روشن شدن ارتباط بین از دست رفتگی استخوان بطور سیستمیک و بطور موضعی در نواحی دهانی و نیز برای تعیین نقش دندانپزشکان در شناسایی خطر پوکی استخوان انجام مطالعات کنترل شده مورد نیاز است.  
‏ پوکی استخوان، استخوان های فک ، بیماری های پریودنتال
‏مقدمه:
پوکی استخوان (OP) بیماری سیستمیک اسکلتی است که با کاهش توده استخوانی و ضایعات ساختار میکروسکوپی بافت استخوان و در نتیجه افزایش شکنندگی و مستعد شدن به شکستگی استخوان مشخص میشود. در گذشته، OP یک فرایند فیزیولوژیکی مرتبط با افزایش سن در نظر  گرفته می شد، اما امروزه به عنوان یک بیماری مزمن چذد علتی شناخته



   


نظرات()  
یکشنبه 27 اردیبهشت 1394  12:21 ب.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Improving Jacobi and Gauss-Seidel Iterations
عنوان فارسی مقاله: بهبود تکرارهای ژاکوبی و گاوس – سایدل.
دسته: ریاضی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
زمانیکه تکرارهای ژاکوبی یا گاوس – سایدل همگرا می توانند برای حل سیستم های معادلات خطی مورد استفاده قرار گیرند، سوالی که مطرح می شود این است که چگونه نرخ های همگرایی تحت تاثیر قرار می گیرند در صورتیکه سیستم اصلی با اجرای حذف گوس اصلاح شود. ثابت می کنیم که در صورتیکه ماتریس تکرار اولیه نامنفی باشد، در اینصورت چنین حذف همگرایی را بهبود می بخشد. نتایج ما، نتایج موجود در مقاله [4] را بسط می دهند.





   


نظرات()  
یکشنبه 27 اردیبهشت 1394  12:18 ب.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Type of Task and Type of Dictionary in Incidental Vocabulary Acquisition
عنوان فارسی مقاله: نوع فعالیت و نوع لغت نامه در فراگیری لغات به صورت تصادفی.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این بررسی، تاثیر فعالیت های درک درک محور و تولید محور در فراگیری لغات به صورت تصادفی در ارتباط با استفاده از لغت نامه های تک زبانه و دو زبانه و همچنین مد نظر قرار دادن جنسیت و دو زبانه بودن افراد، مورد بررسی قرار می گیرد. برای رسیدن به این هدف، 161 دانشجوی دانشگاه زبان خارجی انگلیسی در ایران دعوت شدند تا متنی را بخوانند که دارای 12 لغت ناشناخته بوده و تمارین مورد نظر مربوط به آن را حل کنند. به افراد اطلاع داده شده بود که آن ها اجازه دارند تا از لغت نامه که از قبل تهیه شده بود، برای جستجوی معنی لغت مورد نظر استفاده کنند. نتیجه آزمون واژگان فوری وتاخیری نشان داد که افرادی که از لغت نامه تک زبانه (انگلیسی به انگلیسی) استفاده می کنند نتایج بهتری را در حفظ کلمات بدون در نظر گرفتن جنسیت و دوزبانه بودن افراد داشته اند
کلیدواژه : واژه های تصادفی، حفظ،،  دوزبانه بودن و جنسیت
1- پیشینه
فراگیری موثر لغت نامه زبان دوم دارای اهمیت خاصی برای یادگیرندگان زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی می باشد که این افراد به طور مستمر با وجود سال های مطالعه واژگان کم ارزش تری را فرا می گیرند.
در مراحل اولیه فراگیری زبان خارجی، دانشجویان چند هزار لغتی را که دارای کاربرد گسترده می باشند یاد می گیرند. بسیاری از این کلمات به طور متناوبی در مواد آموزشی که، مد نظر می باشند به کار می روند که بسیاری از آن ها به آسانی قابل فراگیری می باشند. به هر حال حجم لغات در اندازه 2000 کلمه برای حرفه ای شدن در یک زبان کافی نمی باشد. برای نمونه در ارتباط با خواندن، تخمینی از تعداد کلمات مورد نیاز، برای درک متون خاص متفاوت می باشد.اما یک توافق کلی وجود دارد که 5000 کلمه پایه به عنوان حداقل شرایط می باشد اما برای خواندن متون غیر تخصصی علمی  محدوده وسیع تری از لغات مورد نیاز می باشد. فراگیری اتفاقی این کلمات تا حدی امکان پذیر نمی باشد زیرا ان ها اغلب در مواد آموزشی زبان خارجی واقع نمی گردند.


   


نظرات()  
یکشنبه 27 اردیبهشت 1394  12:13 ب.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: COPULE AND THEIR USES
عنوان فارسی مقاله: کوپلاس (پیوند) و کاربرد آن.
دسته: ریاضی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این بررسی در مورد کوپلاس، بعضی از جنبه هایی از کوپلاس، خصوصیات آنرا مد نظر قرار داده که تاکیدی بر روی ارتباط آن با آمار و پیوند آن با مراحل مارکوف و پیش بینی شرطی دارد. 
1. کوپلاس چیست؟
کوپلاس در سال 1959 توسط اسکلار معرفی شد. امروزه تحقیقات بر روی کوپلاس بسیار گسترده می باشد. خواننده در درجه اول، به کتاب های معتبر و بررسی های افرادی چون شویزر، اسکلار و نلسون ارجاع می گردد. همچنین کتاب های نوشته شده توسط جو و هاتچینسون و لی شامل اطلاعات مهمی می باشد؛ به این ترتیب مجموعه ای از مقالات و موضوعات آن ها، زمانی که نیاز به آن ها احساس می گردد، مد نظر قرار می گیرند. مقاله کنونی به معرفی بعضی از ویژگی ها و کاربردهای کوپلاس، حتی مواردی که دارای ارتباط نزدیک با موضوع نمی باشند، می پردازد. البته نمی توان وانمود کرد که وسعت یا تشابه عمیقی در آثار ذکر شده وجود دارد.


   


نظرات()  
یکشنبه 27 اردیبهشت 1394  09:09 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: University Course Timetabling with Genetic Algorithm: a Laboratory Excercises Case Study
عنوان فارسی مقاله: زمانبندی دوره تحصیلی دانشگاه با الگوریتم ژنتیک، بررسی موردی تجارب آزمایشی.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله به شرح کاربرد الگوریتم ژنتیکی هیبریدی در ارتباط با نمونه های دنیای واقعی در مورد زمانبندی دوره اموزش دانشگاهی می پردازد. ما زمانبندی آزمایشی را در محیط کاملا محدود مد نظر قرار می دهیم، که در ارتباط با آنف تعریف رسمی داده می شود. تکنیک های ارائه راه حل متناسب با این مسئله به همراه عملگرهای ژنتیکی مربوطه و الگوریتم جستجوی محلی تعریف می گردند. رویکرد مطرح شده در این مقاله به طور موفقیت آمیزی  برای زمانبندی در نهادهای پژوهشی مورد استفاده قرار گرفته و دارای قابلیت ایجاد زمانبندی برای نمونه های مسائل پیچیده تر می باشد.
1. مقدمه:
مسئله زمانبندی دانشگاهی و انواع  آن به عنوان بخشی از دسته بندی زمانبندی و مسئله زمانبندی می باشد. هدف جدول زمانبندی، تعیین ضوابطی برای تعداد محدودی از منابع بوده در حالی که تمام محدودیت ها نیز در نظر گرفته می شود. دو شکل مسئله زمانبندی دانشگاهی در تحقیقات امروزی مد نظر قرار می گیرد: زمانبندی امتحان و مسئله زمانبندی دوره آموزش می باشد، به ترتیبی که تفاوت بین این انواع معمولا بستگی به دانشگاه مربوطه دارد. این مسئله به صورت تخصصی تر مبتنی بر فعالیت های بعد از ثبت نام و یا تکلیف محور می باشد. در مسائل بعد ثبت نام، زمانبندی می بایست به گونه ای ایجاد گردد که تمام دانشجویان بتوانند در تمام برنامه هایی که ثبت نام کرده اند شرکت کنند، در حالی که در مسئله برنامه تحصیلی محدودیت ها بر طبق به دوره تحصیلات دانشگاه  و نه بر مبنای داده های نام نویسی می باشد. 
به دلیل پیچیدگی ذاتی مسئله و تغییر پذیری ، بیشتر مشکلات حقیقی مرتبط به زمانبندی دانشگاهی بر مبنای NP می باشد. این موارد مستلزم الگوریتم های ذهنی می باشد که تضمینی را برای راه حل های مطلوب ایجاد نمی کنند، اما در بسیاری از موارد قابلیت ایجاد راه حلی را دارند که که برای اهداف عملی مناسب می باشند. قبلا نیز نشان داده شده است که تکنیک های مبتنی بر موارد فرا ذهنی ( همانند الگوریتم های تکاملی؛جستجوی ممنوع و غیره) مشخصا متناسب با حل این نوع از مشکلات بوده، و این مقاله نمونه ای از آن رویکرد می باشد. 
این مقاله تمرکزش را بر روی مسئله زمانبندی آزمایشی (LETP) قرار می دهد، که ما آن را به عنوان نوعی از مسئله زمانبندی دوره آموزشی دانشگاهی (UCTP) تعریف می کنیم. انگیزه برای این مقاله حاصل از نیاز برای ایجاد زمانبندی خودکار در نهادهای پژوهشی می باشد. این جداول زمانی دیگر با استفاده از روش های سنتی به دلیل بالا رفتن پیچیدگی های مربوط به اصلاح دوره آموزشی ایجاد نمی گردد.


   


نظرات()  
یکشنبه 27 اردیبهشت 1394  08:42 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Transitioning from e-Learning to m-Learning: Present Issues and Future Challenges
عنوان فارسی مقاله: تغییر از روش آموزش الکترونیک به آموزش سیارمسائل کنونی و چالش های آینده.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله آموزش سیار را در فضای روش های آموزش امروزی قرار می دهد. سه گروه اصلی چالش ها عبارتند از- فناوری، توسعه و آموزش- که در تغییر از آموزش الکترونیک به آموزش سیار، تعریف می گردند. تاثیری که آن ها بر روی شرکت کنندگان، آموزندگان و آموزگاران و دانشجویان در فرایند آموزش سیار دارند نیز مورد بررسی قرار می گیرند. 
1. مقدمه:
به دلیل رشد مستمر اطلاعات و فناوری ارتباطات، ما امروزه شاهد پیشرفت سریعی در توسعه فناوری های آموزشی می باشیم. دسترسی از راه دور به مقدار زیادی از مواد آموزشی با توسعه فناوری های اینترنتی و سریعتر و آسان تر شده است. این موارد منجر به افزایش مستمر تعداد کاربرانی که از خدمات جدید ارائه شده توسط آموزش های از راه دوراستفاده می کنند، شده است. 
کاربرد روزافزون تجهیزات سیار و ارتباطات بی سیم قابلیت دسترسی به محتوا را در هر مکان و زمان امکان پذیر کرده، و به این ترتیب روش های آموزشی انعطاف پذیر تر و جدیدتر- یعنی آموزش سیار را ایجاد می کند.
در طی تغییر از یک روش آموزشی، همیشه با چالش هایی مواجه می شویم. در مورد تغییر از آموزش الکترونیک به آموزش سیار نیز به این صورت می باشد. یکی از مضرات توضیحات کنونی مرتبط با این چالش ها این می باشد که آن ها نگران این می باشند که آن ها آموزش سیار را بدون بررسی روش های تعامل متقابل با روش های آموزشی دیگر مد نظر قرار می دهند. اشکال دیگر این می باشد که این چالش ها بصورت مجزا از یکدیگر مورد بررسی قرار می گیرند. برای نمونه چالش های آموزشی بدون ارتباط با چالش های توسعه و موارد دیگر مورد ارزیابی قرار می گیرند. 
ما این موقعیت را مد نظر قرار می دهیم که چالش های مربوط به تغییر از آموزش الکترونیک به آموزش سیار می بایست از نقطه نظر تعامل متقابل میان ان ها و از نقطه نظر تمام متقاضیان در فرایند آموزش سیار – یعنی آموزندگان، آموزگاران و دانش آموزان مد نظر قرار گیرد. تنها بر این اساس راه حل موفقیت امیزی برای این چالش ها ایجاد می گردد.


   


نظرات()  

عطر و ادکلن

خرید عطر و ادکلن
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic